5 راز مدال آوری در المپیک



پنج تمرین ذهنی وجود دارد که ورزشکاران المپیک از آنها به عنوان کلید موفقیت خود یاد می کنند.

به گزارش ایسنا، تصور نتیجه مطلوب، مدیتیشن روزانه، رهایی از افکار ناخوشایند، هدف گذاری با هوشمندی و داشتن جریان روانی آرام، پنج تمرین ذهنی است که ورزشکاران المپیکی راز موفقیت خود نام برده اند.

نتیجه دلخواه خود را تصور کنید

بسیاری از قهرمانان در مسابقات خود از تصویرسازی ذهنی یا تکنیک های بصری استفاده کرده و آنها را تا اوج اجرا کرده اند. بر اساس برخی مطالعات، تمرین ذهنی تقریباً به طور کامل به کارایی و اثربخشی تمرینات بدنی بستگی دارد و مطالعه‌ای که در سال 1996 در مجله ورزش و روان‌شناسی ورزش منتشر شد، نشان داد که فکر ذهنی وزنه‌برداری باعث تغییر واقعی در فعالیت‌ها می‌شود. عضله می سازد

امروزه، آنجی لوین، روانشناس می نویسد که «تصویرسازی ذهنی بر فرآیندهای شناختی مغز تأثیر می گذارد؛ کنترل حرکت ماهیچه ها، مراقبه، ادراک، برنامه ریزی و حافظه از جمله آنهاست، بنابراین مغز باید کار واقعی روی تصویر انجام دهد.» ابزارسازی آموزش داده می شود. “

محققان همچنین دریافته اند که ورزش ذهنی می تواند انگیزه حرکتی، اعتماد به نفس و خودکارآمدی را بهبود بخشد، حرکت عضلات را بهبود بخشد، مغز را برای موفقیت آماده کند و نوسانات خلقی و خلق و خوی را افزایش دهد. و در طول تصویرسازی، فرد تمام احساسات خود را به تجربه تبدیل می کند.

دکتر روانشناس ورزشی جوآن دالکوتر در مورد اسکیت باز سرعتی که به سراغش آمده می نویسد: قبل از اجرای ترفند، تمام عوامل و جزئیات مسابقه را ببینید و تجربه کنید.

روزانه مدیتیشن کنید

جیمی اندرسون ورزشکار اسنوبرد در سبک شیب سومین مدال آور این رشته ورزشی اعلام شد، اما راز موفقیت او چه بود؟ یاد بگیرید که چگونه در میان بزرگترین رقابت زندگی خود آرام و راحت باشید. اندرسون به واشنگتن پست گفت: «آنقدر عصبانی بودم که حتی نمی توانستم غذا بخورم. حرکت خوبی بود، خوشبختانه خوب خوابیدم و موفقیت من را تایید کرد.

لازم به ذکر است که بسیاری از ورزشکاران موفق در سراسر جهان از مدیتیشن به عنوان یک تمرین بسیار مناسب یاد کرده اند.

افکار ناخوشایند را از خود دور کنید

خودگویی منفی باید کنترل شود. آیا افکار شما عملکرد را بهبود می بخشد یا اینکه صحبت با خود باعث ترس، عدم اعتماد به نفس و احساس بی ارزشی و بی نظمی می شود؟ قهرمانان بزرگ توانایی کنترل صحبت با خود را دارند و در غلبه بر افکار ناخوشایند خود موفق می شوند. به گفته روانشناس آنتونیس هاتزی جورجیادیس، گفتار خودانگیخته و آموزشی به ویژه با قهرمانان رتبه برتر رقابت می کند. هاتزیگور گیادیس در یک کنفرانس خبری گفت: “ذهن عمل را هدایت می کند و اگر در تنظیم افکارمان موفق باشیم، به رفتار ما کمک می کند.”

اهداف هوشمندانه تری تعیین کنید

همه قهرمانان المپیک اهداف روشن و رویاهای بزرگی دارند. روزی روزگاری آنها قهرمانان جوانی بودند که برخلاف انتظار می توانستند رویای رقابت با بهترین های میدان را در سر بپرورانند. دن جنسن، اسکیت باز سرعت، که در سال 1994 طلای المپیک را کسب کرد، گفت: “هرچه اهداف شما بالاتر باشد، برای رسیدن به آنها باید سخت تر تلاش کنید.” در جای دیگر، یک شناگر المپیکی می گوید، برای هدف گذاری دو بخش مهم وجود دارد، یکی نوشتن آنها و دیگری قرار دادن آنها در مکانی که هر روز بتوان آنها را دید. من معمولا توصیه می کنم یک آینه در حمام یا یخچال قرار دهید. این دو مکان هستند که همیشه خواهید دید. هنگامی که اهداف تعیین می شوند و در مقابل چشمان قرار می گیرند، بهتر و به طور خاص دنبال می شوند، و به گفته چارلز دوهیگ، نویسنده کتاب نیروی عادت ها، مردم اغلب هنگام ایجاد اهداف خود، انتخاب های اشتباهی انجام می دهند.

همراه با یک جریان روانی آرام

وارد شدن به یک حالت روانی آرام (اغلب به عنوان حالت سعادت و تمرکز ذهنی بالا) به قهرمان داستان کمک می کند تا به عملکرد عالی دست یابد و حالت سیال به عنوان حالتی از ذهن تعریف می شود که در آن فرد افکار و هوشیاری خود را بالا می برد. ببخشید و به اوج راحت و اطمینان بخش، آرام و مطمئن برسید.

انتهای پیام/



Source link

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.