چه کسانی بیشتر از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند؟


در سراسر جهان افراد بین 20 تا 29 سال فعال ترین کاربران شبکه های اجتماعی هستند و تعداد کاربران فعال در گروه سنی 60 سال و بالاتر کمترین میزان را دارد.

به گزارش ایسنا، حدود چهار میلیارد کاربر در سراسر جهان وجود دارد و در چنین سناریویی نمی توان قدرت رسانه های اجتماعی در افزایش تجارت را انکار کرد. ایجاد یک برنامه بازاریابی موثر رسانه های اجتماعی مستلزم درک جزئیات دقیق کاربران آن است. بنابراین علاوه بر شناخت محبوب‌ترین پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی، دانستن سن جمعیتی کاربران شبکه‌های اجتماعی، می‌توان فهمید که این کاربران چه کسانی هستند.

در ایالات متحده، استفاده از رسانه های اجتماعی در بین کاربران 18 تا 29 ساله بیشتر رایج است، اما در سراسر جهان چه اتفاقی می افتد؟ وب سایت Uberlo اطلاعات جمعیتی سن کاربران در شبکه های اجتماعی را نشان می دهد.

بر اساس یک مطالعه اخیر، کاربران جهانی بین 20 تا 29 سال، بر خلاف جمعیت قدیمی رسانه های اجتماعی در ایالات متحده، بزرگترین کاربران رسانه های اجتماعی هستند. افراد در این گروه سنی حدود یک سوم (32.2٪) از کل کاربران رسانه های اجتماعی در سراسر جهان را تشکیل می دهند. اکثر این کاربران مرد هستند که 18.1 درصد از کل کاربران شبکه های اجتماعی در این گروه سنی را تشکیل می دهند، در حالی که 14.1 برای کاربران زن که 14.1 را تشکیل می دهند.

چه کسانی بیشتر از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند؟

کاربران 30 تا 39 ساله با 22.2 درصد دومین گروه بزرگ را تشکیل می دهند. مانند گروه سنی جوان تر، کاربران مرد اکثریت این گروه سنی را تشکیل می دهند. از کل کاربران شبکه های اجتماعی در سراسر جهان، 12.1 درصد را مردان در گروه سنی 30 تا 39 سال و 10.1 درصد را زنان در همان گروه سنی تشکیل می دهند.

داده های تجزیه و تحلیل جمعیت شبکه های اجتماعی از کاربران در سراسر جهان نشان می دهد که سومین گروه سنی بزرگ 40-49 سال است. آنها 14.4 درصد از کل کاربران فعال رسانه های اجتماعی در سراسر جهان را تشکیل می دهند.

سپس کاربران 13 تا 19 ساله هستند که 13.1 درصد از جمعیت را تشکیل می دهند و افراد بین 50 تا 59 سال 9.8 درصد از کل کاربران شبکه های اجتماعی را تشکیل می دهند. گروه سنی با کمترین تعداد کاربران فعال شبکه های اجتماعی 60 سال به بالا است و تنها 8.4 درصد از کاربران در سراسر جهان در این گروه سنی قرار دارند.

این مطالعه جمعیت شناختی از سن رسانه های اجتماعی نشان می دهد که در سال های پس از نوجوانی، کاربران مسن تر کمتر در رسانه های اجتماعی فعال هستند. به گفته کارشناسان، این ممکن است به دلیل تمایل جوانان به استفاده از رسانه های اجتماعی به عنوان منبع اطلاعات باشد. از طرف دیگر، نسل قدیمی تر، عموماً بدبین هستند و ترجیح می دهند برای اطلاع رسانی به رسانه های سنتی مانند تلویزیون تکیه کنند.

انتهای پیام/



Source link

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.