دانش آموزان تنها کسانی نیستند که می خوانند



ایسنا/ خراسان رجوی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رجوی گفت: اگر دانش آموزان نه تنها در تربیت بلکه در زیبایی شناسی، تربیت زیستی، عبادت و… نیز استعداد داشته باشند باید واقعی شوند.

حجت الاسلام محمدحسین پورثانی در جلسه تودیع و معارفه رئیس آموزش و پرورش کاشمر با بیان اینکه موضوع آموزش و پرورش به عنوان اساسی ترین موضوع جامعه امروزی تنها به آموزش و پرورش و بخش رسمی آموزش و پرورش مربوط نمی شود، گفت: موضوع آموزش و پرورش به عنوان اساسی ترین موضوع جامعه امروزی نه تنها به آموزش و پرورش و بخش رسمی آموزش و پرورش مربوط می شود بلکه آموزش و پرورش نیز متعلق به آموزش و پرورش است. شخصی. و جامعه همه باید کمک کنند.

وی گفت: سند تحول بنیادین بالاترین سند بحث آموزش و پرورش است و علیرغم تاکید مکرر رهبر معظم انقلاب بر اجرای آن، نتوانسته ایم به مرحله مطلوب اجرایی برسیم. برای مشارکت در اجرای آن.»

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: امروز برخلاف گذشته در سند تحول بنیادین چیزی به نام تعلیم و تربیت نداریم اما فقط با یک کلمه آموزش و پرورش روبرو هستیم، بیا.

وی گفت: امروز در مدرسه چیزی به نام معلم وجود ندارد، اما همه معلم هستند، همه معلمان معلم هستند و مدرسه کوله بار آموزش است نه دانش، مدرسه مرکز آموزش و پرورش محله است. به چهار دیوار محدود نمی شود.

پورطاسانی تصریح کرد: بر اساس سند تحول بنیادین باید بستری را فراهم کنیم که زمینه ساز رسیدن به سطح زندگی بهتر باشد، دانشجو باید در کل منطقه باشد و صرفا برای درس خواندن نرود.

وی گفت: سند تحول بنیادین یک سند بسیار جامع و کامل است و همه باید برای تحقق آن کمک کنند. همه استعدادها در دانش آموز باید متبلور شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رجوی گفت: اگر دانش آموزی در زمینه زیبایی شناسی، تربیت زیستی، عبادت و… استعداد دارد باید فعال باشد و همه کمک کنند تا این مسیر فوق العاده سخت و مقدس فراهم شود.

ظرفیت اجتماعی دانش آموز ضعیف است

فرماندار کاشمر در این نشست اجرای سند تحول بنیادین را برای پویایی آموزش و پرورش ضروری دانست و گفت: سرپرست جدید باید بر نقش آفرینی والدین در مدرسه و تربیت فرزندان تاکید کند. از آموزش و پرورش

امیر داعی صراف افزود: برای ارائه روش های خلاقانه در فرآیند آموزش، فعال سازی معلمان برای پویایی مدرسه، استفاده بهینه از همه فرصت های اجتماعی و کمک به آموزش همه جانبه دانش آموزان ضروری است.

وی با گلایه از ضعیف بودن مهارت های اجتماعی دانش آموزان گفت: با وجود اینکه در حوزه دانش موفق بوده ایم اما در حوزه مهارتی نتوانسته ایم موفقیتی کسب کنیم.

فرماندار کاشمر گفت: مدارس در قرن بیست و یکم باید بتوانند مهارت های زندگی واقعی را ارتقا دهند، هدف مدرسه این است که بتواند در دنیای معاصر زندگی مؤمنانه و انقلابی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه خنده باید در مدارس ترمیم شود، گفت: تا 20 سال آینده در جامعه ای که با آن روبرو هستیم مدرک تحصیلی نقش مهمی نخواهد داشت، اما ویژگی هایی مانند خلاقیت، ریسک پذیری، ارتباط موثر و… دارد. که موفقیت دانش آموز را تعیین می کند.

عمو صراف گفت: کارآفرینی دانش آموزان باید تقویت شود، اگر دانش آموزان از دوره ابتدایی با مفهوم کسب و کار آشنا شوند، نرخ بیکاری در این شهرستان کمتر می شود و آموزش و پرورش تکنسین تربیت می کند.

نخبگان بها داده نمی شوند

امام جمعه کاشمر ادامه داد: انتظاراتی از آموزش و پرورش وجود دارد که تحقق آن نیاز به فردی چابک و فعال دارد.

حجت الاسلام جاوید طاهری گفت: تحول بنیادین مستند شده است، برنامه ریزی هایی وجود دارد و باید اجرا شود، رده های بالا با تجربه زیادی در آموزش و پرورش در این راستا هستند.

وی گفت: اگرچه در آمریکا نخبگان اجازه مدیریت ندارند و افراد باید در کلاس درس آموزش ببینند، اما در ایران برعکس ما ترتیبی می دهیم که نخبگان پشت میز بنشینند و امضا کنند.

امام جمعه کاشمر گفت: نخبگان باید ارزش بیشتری داشته باشند، باید به آنها بگوییم آینده را در کلاس درس بسازید، آینده نظام در کلاس درس نوشته می شود.

وی افزود: غربی ها فقط می توانند از 25 تا 30 درصد نخبگان برای مدیریت استفاده کنند، اما برنامه داریم اما به مستندسازی تغییرات در آموزش و پرورش بسیار کم توجه می کنیم.

طاهری گفت: مدیر جدید آموزش و پرورش کاشمر پیش از این در مرکز لوضمان شهرستان مشغول به کار بوده است، این اداره پیچیده تر است، امیدوارم در کار خود موفق باشند.

انتهای پیام/



Source link

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.