اثرات مصرف “کدو تنبل” بر سیستم ایمنی بدن



رژیم غذایی سرشار از سبزیجات و میوه ها می تواند خطر ابتلا به فشار خون بالا، بیماری های قلبی و سکته مغزی و خطر مشکلات چشمی و گوارشی را کاهش دهد، از برخی سرطان ها پیشگیری کند و تأثیر مثبتی بر قند خون داشته باشد که به حفظ اشتها کمک می کند.

به گزارش ایسنا، خوردن سبزیجات و میوه های نشاسته ای مانند سیب، گلابی و سبزیجات برگ سبز نیز می تواند منجر به کاهش وزن شود.

حداقل 9 خانواده مختلف از میوه ها و سبزیجات وجود دارد که هر کدام حاوی صدها ترکیب گیاهی هستند که برای سلامتی شما مفید هستند. افراد برای تامین ترکیبی از مواد مغذی ضروری بدن نیاز به مصرف محصولات و رنگ های مختلف دارند.

یکی از این میوه های بسیار مفید کدو حلوایی است. این کدو حلوایی سرشار از بتاکاروتن است که یک کاروتنوئید (رنگدانه گیاهی) نیز می باشد. بتاکاروتن در بدن به ویتامین A تبدیل می شود و برای تولید آنتی بادی هایی استفاده می شود که با عفونت مبارزه می کنند. بتاکاروتن همچنین برای حفظ یکپارچگی سلول های چشم، پوست، ریه ها و روده ها مورد نیاز است.

به گزارش ایندیپندنت، مطالعه‌ای که طی یک دوره 10 ساله یا بیشتر انجام شد نشان داد افرادی که غذاهای غنی از بتاکاروتن مانند کدو تنبل، هویج، سیب‌زمینی شیرین و سبزیجات برگ‌دار مصرف می‌کنند، 8 تا 19 درصد کمتر احتمال دارد. برای خوردن نسبت به کسانی که کمتر می خورند. خطر بیماری قلبی، سکته مغزی یا مرگ به هر دلیلی.

انتهای پیام/



Source link

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.